Ursäkta!

Ursäkta att jag inte har bloggat på några dagar men jag har haft massa annat för mig!

Igår var jag tillsammans med några ur klassen + nästan hela 2:an på ÅRETS KOCK!
De var jätte kul att se hur bra de jobbade och hur skickliga de verkligen var!

På vägen ner i bussen satt jag och Frida med en högsta volym i hörlurarna, och satt och sjöng i en varsin plastsked. Jag är inte förvånad om någon har hörselskada efter att ha åkt buss med oss!
När vi kom ner märkte jag att jag hade glömt min biljett hemma! :O Men som tur var hade de ingen kontroll så jag kunde gå in ändå!
Precis allt, utan lunchen, var gratis där inne. Lunchen kostade 100:- men de var tillagade av förra årets kock, Victor. Lunchen bestod av torsk med vinter grönsaker och citron cream freach, riktigt gott!
Vi provsmakade också olika ostar och smörer, tillsammans med olika goda bröd. De fanns även en kaffe bar där inne, så de var bara och gå fram och säga vad man ville ha ex: latte, cappuccino också fick man de gratis nygjord i handen! Jag och Frida tog en varsin latte, och i den hade de gjort "hjärtmönster" i, de såg riktigt skickligt ut!

Latte! :D

Innan årets kock skulle utses så var de en liten tävlig mellan tidigare års årets kockar. De skulle hitta på en egen smak av cream freach. De var Tommy, Tom och Victor som tävlade. Jag och några till ur vår buss stod längst fram och fick provsmaka deras resultat. Sen ville de ha upp någon ur publiken som skulle avgöra vem som vann och då skickade vi upp Ville, för han är inte blyg på nått sätt. Han ansåg att Victors var godast så han vann!
Tommy som var årets kock 2007 kastade ut sin kockmössa i publiken, som jag sen fick med mig hem! De är lite för stor, men ett bra minne av dagen!

Gustav Trädgårdh vann titeln årets kock 2010 och när pogrammet årets kock visades på svt1 i går kväll var jag och Frida med!
Så nu är man ju nästan kändis! ;)

Vi drak och åt hela dagen kändes de som men ändå var jag hungrig när jag satte mig på bussen!

Så på vägen hem stannade vi på donken och åt innan vi åkte hemåt, vi kom hem vid cirka halv nio på kvällen och då var man bra slut i kroppen!

Ett stor plus med dagen var att jag hann läsa ungefär 140 sidor i min bok, "Om jag kunde drömma", den första Twillight boken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0