Då är man snart påväg!

Nu är de inte långt kvar!
Imorgon kl 07.00 går bussen från Bollnäs busstation mot Stockholm för en klass resa med vår tok-klass!
Först blir de ett stopp på Spendrups söder om Stockholm. Sen ska vi till till vårat hotell, Segel plaza för att byta om inna de blir middag.
Vi ska äta middag på 5 olika restauranger, alltså fem rätter på olika ställen, alla ställen ägs av Melker Andersson. Vi ska bland annat äta på F12, Grill, Kungsholmen och Le Rouge.


F12 (fredsgatan 12)


Melker Andersson

De är eftersom vår skola har haft ett sammarbete tillsammans med Melker som vi fått den här chansen och åka runt på olika av hans restauranger och få många olika upplevelser! Ska bli rikitgt roligt!!

Vi kommer bli klar på restaurangerna sent på kvällen, så då blir de "fritid". Bli nog att vi går till hotellrummet och umgås, dricker gott och spelar spel ^^

På onsdagen så ska vi äta hotellfrukost kl 09.00 (jag älskar hotellfrukostar, jag brukar inte vara så mycket för frukost men när de finns så mycket gott och allt är serverat, mums!!). Efter en stor frukost har vi ett studiebesök på Hötorgshallarna, och efter de har vi fritid resten av dagen!
Kl. 15.00 går bussen hem igen för vissa, men jag och Frida kommer stå kvar utanför och vinka av de andra.
Vi funderar om vi kanske ska på Grönan en sväng när de andra har åkt, åka någon rolig attraktion och bara mysa!
Sen ska vi till Kungsholmen och sova där hos något som Frida kände.

På torsdag smäller de! kl. 13.50 går flygbussen från T-centralen mot Arlanda och kl. 17.30 lyfter vi mot varmare breddgrader! KRETA!



Nu har jag i alla fall packat klart, puh!
Ikväll ska jag bara slöa och ligga och kika på tv för att vila upp mig för cirka två händelserika veckor som jag har framför mig!

Vi får se om jag slänger in nått mer inlägg innan jag åker, kanske hinner med de på arlanda eller nått, annars får alla ha de så bra här hemma, hoppas ni får lite till snö ;)

Puss på er alla <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0