Questions.



Question mark. ?
Undra hur många gånger man säger eller tänker en fråga.
Vad ska jag göra'?
Hur kommer det gå?
Var ska jag?

Allt man tänker har nästan ett frågetcken efter sig.
Allt man säger handlar också ofta om en fråga.
 Man har alltid frågor inom sig som man aldrig kan få svar på. Som:
Hur kommer mitt liv se ut?
När kommer jag dö?
Finns det liv efter döden?

Varför sätter man egentligen frågetecken efter en fråga?
Det är ju för att visa läsaren att det är en fråga som ställts, men kan man inte lista ut det utan frågetecknet där?
Vad är det egentligen för skillnad på meningarna:
Hur mår du?
&
Hur mår du.
=
Lika innehåll.

Det är en skillnad till hur man använder:
Exclamation mark   !

Om man läser en text så kan man klartyda att man "skriker" ut det genom att använda utropstecken.
Det är till mycket större användning än frågetecken, tycker jag. Min egen åsikt.

Måsta skriva lite om det eftersom, jag har så mycket frågor jag skulle vilja ha svar på.. Av en vis person..

<3 /M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0