Om igen..

Idag har jag varit på sjukhuset för jag hade så otroligt ont i halsen, och så klart visade de sig att jag har halsfluss igen.. Måste vara nått fel på mig varje sportlov jag har så får jag antingen lunginflamation, bihåleinflamation eller halsfluss. Och då menar jag varje, kroppen måste känna av när jag slappnar av och får lov för då jäklar ska jag bli sjuk på än gång. Doktorn sa att de var nästan exakt ett år sen jag åt pencilin förra gången och de var de för då var de sportlov! Fast den gången hade jag både bihåleinflamation och halsfluss sammtidigt, så jag kanske hade lite tur att jag "bara" fick halsfluss den här gången.

Doktorn: "Vill du att jag skriver ut något gurgelvatten åt dig som minska smärtan?"
Jag: "Nej de behövs inte för jag tycker ändå inte att de hjälper"
Doktorn: "Men du får be din pappa om något starkt då"
Jag: "Aa, jag får väll gurgla wiskhy som han vill då"
Doktorn: "Ja, de låter bra, försök att inte svälja för stora mängder bara, för de är inte så jätte bra, men annars är de bra om du tar litegrann för de kan vara bra för läkningen"

HAHAHA!
Snacka om de härlig doktror som säger att jag ska dricka wiskhy för smärtan, de är nog den första jag har fått den uppmaningen av!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0