Ockelbomarknad och film..

Idag har det varit ännu en dag med massa sol, men tyvärr inte så mycket bad..
Jag var tillsammans med mamma, pappa, Anki, Bosse, Fia och Johanna på Ockelbo marknad. Där var det verkligen het bland alla knattar och stånd. Jag, Fia och Johanna unnade oss att åka en liten karusell också, runt, runt, runt gick den. Ne det var kul också fläktade det lite samtidigt, underbart när luften annars stod stilla!
Vi var och kollade på Larschrister´s tror jag de heter. Blandar ihop e med alla andra dansband..
De var väl underhållande att titta på men kanske inte min musiksmak riktigt.
Sen käkande vi korv och kollade på starka killar med stora muskler. Men det var någon tävling där, de skulle bära stenar och nå stora och tunga sajer iaf.
När vi var på väg tillbaka till bilarna så stannade jag och köpte lite nya filmer, eller de var lite begagnade, uthyrda men de är hela och fina för det och mycket billigar än att köpa de nytt. Man fick köpa 10 stycken filmer för bara 300 :-
Mina film kap var:
- P.S I Love You (komedi)
- Marie Antoinette (Drama)
- Sparkle (Komedi)
- I Spel och Kärlek...Är allt tillåtet. (Komedi)
- Brudens bäste Man (Komedi)
- Good Luck Chuck (Komedi)
- Cash back (Komedi)
- Blonde Ambition (Komedi)
- The Brothers Solomon (Komedi)
- Irene Huss, Den krossade Tangahästen (Thriller)

Jag får återkomma när jag har sett de och göra en liten utvärdering på alla, om det är någon idé att se de eller inte.

Nu ikväll kollade jag på en rysare med Fia, som hade köpt idag. Den var rikitgt bra och läskig!
"Från andra sidan" hette den.
Den handlade om ett barnsjukhus som var hemsökt av spöket Chalotte, den mekaniska flickan kallades hon också. Hon gör så att barnen på sjukhuset inte kan lämna det och flyttas. De ska de göra för att de ska stänga detta barnsjukhus. Men eftersom att det var fullt på de andra sjukhuset fick några barn vara kvar, och nattsköterskan Amy får då utstå det mest läskiga...

Den filmen tycker jag verkligen att man ska se, kanske inte om man är själv eftersom den inte precis var barnvändlig. Minstsagt, usch, LÄSKIG!



Nu ska jag försöka sova utan att få hemska mardrömmar av filmen.
Natti Natti (S)

Ha det bra <3 /M.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0